Prevenirea si Stingerea Incendiilor(PSI) / Situatii de Urgenta(SU)
DOCUMENTATIA OBLIGATORIE – conform art. 17 – 19 din Ordinul 163/2007.
- Dispozitia privind stabilirea modului de organizare si a responsabilitatilor privind apararea impotriva incendiilor;
- Instructiuni de aparare impotriva incendiilor si atributii ale salariatilor la locurile de munca;
- Dispozitia privind reglementarea lucrului cu foc deschis si a fumatului;
- Dispozitia privind organizarea instruirii personalului;
- Dispozitia de constituire a serviciului privat pentru situatii de urgenta ori contract/conventie cu un alt serviciu privat pentru situatii de urgenta;
- Dispozitia de sistare a lucrarilor de constructii/oprire a functionarii ori utilizarii constructiilor/amenajarilor, in cazul anularii avizului/autorizatiei de securitate la incendiu;
- Reguli si masuri de aparare impotriva incendiilor la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea substantelor periculoase specifice produselor sale;
- Conventii/contracte cuprinzand raspunderile ce revin partilor pe linia apararii impotriva incendiilor in cazul transmiterii temporare a dreptului de folosinta asupra bunurilor imobile/antrepriza;
- Dispozitia de numire a cadrului tehnic sau a personalului de specialitate cu atributii în domeniul apararii impotriva incendiilor, conform legii;
- Masuri speciale de aparare impotriva incendiilor pentru perioadele caniculare sau secetoase.
- Planul de analiza si acoperire a riscurilor al unitatii administrativ-teritoriale, in partea ce revine operatorului economic/institutiei;
- Fisa obiectivului;
- Raportul anual de evaluare a nivelului de aparare impotriva incendiilor;
- Documentatia tehnica specifica, conform legii: scenarii de securitate la incendiu, identificarea si analiza riscurilor de incendiu etc.;
- Registrele instalatiilor de detectare/semnalizare/stingere a incendiilor, copii dupa atestatele firmelor care au efectuat/efectueaza proiectarea, montarea, verificarea, intretinerea, repararea acestora sau care efectueaza servicii in domeniu;
- Registrul pentru evidenţa permiselor de lucru cu focul, formulare;
- Lista operatorilor economici/institutiilor cu care a incheiat contracte de inchiriere/conventii, cu specificarea domeniului de activitate al acestora si a numarului si termenului de valabilitate ale contractului;
- Planurile de protectie impotriva incendiilor;
- Evidenţa exerciţiilor de evacuare a personalului propriu/utilizatorilor construcţiei;
- Evidenta exercitiilor de interventie efectuate, avand anexate concluziile rezultate din efectuarea acestora;
- Rapoartele de interventie ale serviciului privat pentru situatii de urgenta;
- Fisele si tematicile de instruire, conform reglementarilor specifice;
- Lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii;
- Grafice de intretinere si verificare, conform instructiunilor producatorului/furnizorului, pentru diferite categorii de utilaje, instalatii si sisteme care pot genera incendii sau care se utilizeaza în caz de incendiu;
- Rapoartele intocmite in urma controalelor preventive proprii;
- Programe/planuri cuprinzand masuri si actiuni proprii sau rezultate in urma constatarilor autoritatilor de control pentru respectarea reglementarilor in domeniu.
- Actualizarea documentelor si evidentelor specifice privind apararea impotriva incendiilor daca s-au produs modificări ale actelor normative si ale reglementarilor tehnice care au stat la baza emiterii acestora, s-au produs modificari ale personalului cu atributii stabilite conform acestora, s-au produs modificari referitoare la constructii, instalatii sau la specificul activitatii.